Friday, June 18, 2010

episode: 3 (season 2)

huh..semalam..ak pergi ke KLCC..untuk wakil JOHOR PORT..ke international exhibition..aku sekarang tengah focus tentang power and energy efficiency...dan juga solar energy.project ni..aku dengan team aku perlu laksanakn sehingga berjaya.

insyallah.dgn bantuan Allah..aku dan team ak..akan berjaya membuat project ni.total cost utk project ni menelan RM 310,000,000.00.kos yang cukup2 besar..dari segi perancgn..kami memang benar2 komited untuk menjadikn JOHOR PORT ke arah go green..

aku tido awal semalam..FATIN NADIAH...sentiasa...tak pernah..lupe..untuk mngejut kan aku subuh..tapi pagi semalm..5am aku dah buka mata.aku bgun gosok baju dengan mta yang sepet ni..hahahha

buget gile...aku gosok 2 helai seluar..mula2 nak pakai slack...tapi last2 aku pakai jeans...memang jiwa engineer abes..maklum lah..tengah semangat...hahahha

driver yang bawa aku semalam HJ MOKSIN...memang baik orang nye..sangat baek..sepanjang perjalanan ke KL semalam..aku tak tido..aku berbual dengan HJ MOKSIN..kami berbual macam2..memang seronok apabila berkongsi ilmu..

jujur aku cakap..suasana kerja di johor port..memang sangat seronok.semua nye memang berkisarkan tentang agama dan landasan Islam.bukan maksud aku kat tempat tak apply kn concept ISlam tu..
ak masa mula2 masuk kat johor port...

memang ramai2..orang yg dahinye..bertanda.tanda banyak sujud..dan kebayakan mereka berjanggut.Allah..seronok wei..bila kite berbual2..selitkn tentang kebesaran Allah.mereka sgt2 mementingkn jujur..solat...tentang agama..memang sangat2 di utamakn..

bila solat...ON TIME...azan akan di laungkan.pernah aku ceritakan dulu pada episode lalu..tentang kezuhudan org no.1 dalam johor port ni..ED (executive director)..ya Allah..memang aku bersyukur..di tempat kan di kalangan orang2 begini.suasana yang sangat mnyeronokkan..

memang...aku paling tertarik..apabila..ukhwah di kalangan mereka kuat.macam aku baru je masuk..mak cik mai..din...ramai lagi yang tolong aku mencari umah sewa..sekarang alhmdullah.aku dapat..RM50 sebulan sewa..termasuk bil ai dan elektrik..pegh..kat sini..bukan senang der na dapat umah sewa..hahhaa

kat bawah ni ada gambar pintu masuk johor port..atas nama johor port tu ada kalimah bismillhrmanrhim..
tp sebab aku ambik gambar ni dari jauh..yang kat atas ni..gambar engineering and marine deprtment..hahaha.aku bekerja di tingkat atas sekali.memang best wei..bila korg rasa tak sedap je aty korang..tengok je laut..yang luas....masa korang tengok laut...aty korang akan jadi selapang laut tu..tenang...kat bawah ni. ada gak gambar untuk ke main entrnce gate untuk masuk JOHOR port.utk 1st gate ni...biasa aku masuk lorong lori....sebab aku rasa wira BEB 7571 aku tu sebesar lori traler..hahhaha...xlah..sebab lorong tu tak ada bonggol.hahaha..aku mula2 skema abes masuk lorong kete..tapi.kini aku dah mula bijak..hahhaha.ayat aku ni.macam sebelom ni aku bodoh lak..hahaha...tak ok..sebelom ni.aku just skema.hahaha.tapi dengan special traning oleh 12 orang ni..aku dah makin dekat..jiwa aku..dah macam sebati dengan jhor port ni.ceh2..poyo r siket.hahahha..jap2...korang tunggu..aku masuk kan lagi..gambar..kapal..bayak kapal..tapi gmbr ni je yang sempat aku candid sebelom ke toilet pagi tadi.hahahha.,,ok..gambar kapal tu kat atas ni..tengok2..ti ada masa aku pegi merayap...bawa triton tu...aku pegi ambik gambar kapal2 yang lagi beso (smbil wat gaya tangan macam beso sangat).hahahha..


No comments:

Post a Comment