Friday, June 18, 2010

episode: 4 (season 2)

hahaha..pass die mmg terbaek!!!ok..dalam episode yang lepas...aku ada erita tentang international exhibition kan???gua tak tipu der..memang gua pegi..gua tak tipu.(smbil gaya angkat tangan)hahhaha...ha????tak percaya???gua tunjuk kat lu..org semua..tengok ni..wacha!!!

hahhaha...gambar kat atas ni bukti nye..hahahha..ha???tak percaya lagi..damn...tgok ni.hahaha..semangat aku menerangkn pada korang.hahhaa.dalam exhibition tu...aku lebih fokus pada energy efficiency..dan solar energy.ni lah peluang untuk aku dapatkn info dan contact no.org2 kuat syarikat luar negara.kebanyakan mereka juga engineer seperti aku..so bila korang jumpa orang yang sebidang dengan korang..korang makin cepat belajar dari mereka..memang aku syukur wei..sebab apa???di johor port..aku banyak di hantar mewakili setiap peluang yang ada..memang pengalaman aku..bertambah di sini..thnk GOD.hehehhe...


haha..ini lah dia international exhibition...memang seronok berkongsi dan bertukar idea dengan engineer2 dari dalam dan luar negara terutama nye dari singapore...japan...china...korea...idea diorang...pandangn diorang...memang berbeza dari kita..itulah yang ED (executive director) aku maksudkan..tujuan dia untuk hantar team kami keluar negara untuk kembangkan idea dan bawa masuk idea itu ke dalam johor port.

teruskan usaha..chaok..untuk kawan2 di luar sana..doakan kejayaan team ini..doakan semoga kami berjaya.untuk FATIN NADIAH ku..ini lah pic2 abang masa g KLCC smalam.nanti i update kat fb lak lepas ni ok ayg..hehehhe...

HA....ad lagi stu yang aku nak kongsikan bersama...cube tgok pic ni.... tgok pic kat atas ni...bkn pic KLCC tu..KLCC tu smua org dah tahu kan..tu..tu....(smbil tangan tunjuk kat burung terbang tu)..ha....power tak camaera aku..dapat tangkap gambar burung ngah terbang tu..wow...hihihi..sebanarnye...aku dlam proses2 lagi..belajar2 ambik gambar..guna DSLR..ilmu kat dada tak cukup lagi...tp..kalo aku berjalan2 dengan FATIN NADIAH..die pandai macam mana scene yang cantik untuk ambik gambar...hehehe...

aku dengan FATIN NADIAH ni..kadang2 kelakar taw..sebenar nye blog ni..kitorg plan memang nak wat macam diari percintaan kitorang..berkongsi cerita2 menarik kitorg.maybe adalah yang terslah anggap yang kami mahu menunjuk2..BUKAN kawan2...kita buat blog ni..nak share..berkongsi...lagi pon kawan2...bila kita banyak menulis...dan membaca..kita kurang tertekan..stress..berkongsi pon seronok.

bagi orang yang tidak mahu membaca...blog ini...hahaha
just go..benda ni pon free kan..tak slah pon korang xnak baca..hahahha..HEAD OF ELECTRCAL DEPARTMENT aku selalu nasihatkn aku,"kite ni zat (die panggil aku izat,comel kn) heheh..kite ni zat...jangan kita dengar kutukan orang pada kita..nak cakap buruk tentang kita...jangan sekali kita peduli..jangan sekali pon kita ambik kesah dengan kutukan oang pada kita...memang kadang2 kita sakit ati dengar...tapi percaya lah pada KESABARAN"..

pegh...aku dengar...memang menusuk jiwa sey ayt head aku ni..hurm...tu lah aku cakap..kat jhor port..aku banyak belajar...lebih aku bersyukur..dengan FATIN NADIAH ni..aku punya rezeki melimpah...ni lah keberkatan..kami menjaga hubungan kami..lagi satu..berkat orang tua kami...TERIMA kasih ALLAH...

jika sebelum ini..aku di uji oleh Engkau ya ALLAH...tapi kini aku dah mula merasai kemanisan nya..ujian sentiasa datang dan pergi.jaga je lah solat tu..tu pulak Tn.Hj Moksin (driver yang bawa aku ke KLCC episode sebelum ni)...tu die ckp pd aku,"dia pun zat....pe2 pon...semua bergantung pada ni zat..solat kita zat..."

haa...nak tahu x...masa dalam kete tu...die tny aku..."pernah keluar tblig ke?" aku ckp,"penah.."ak benar2 terkesima...die cakap..bgus...kita kene fikir tentang umat kite...ti ada masa singgah solat kt surau sebelah safety port tu..ti bulan RAMADHAN...JOHOR PORT kluo kan buget RM200,000.00 utk hidangan berbuka sepanjang RAMADHAN nanti..

tu yang aku maksud kan td..JOHOR PORT...ni..memang...mementingkan agama..solat...segalanye berkaitan tentang ISLAM..kebersihan..JOHOR PORT sebuah port yg cntik...sgt berbeza dari port klang..port2 lain...landskap nye..memang cntik...tu masa mula2 aku masuk..aku memang terkejot...dalam JOHOR PORT ni cantik macam ni..

ok dude..kite smbung next episode..=)

No comments:

Post a Comment