Tuesday, April 26, 2011

bila hati anda disakiti......

salam sumer readers.... 

hye...arini.....xde paper yg aku nk ceritakan kt korg
cume entry kali ini lebih kpd luahan hati n perasaan aku...
xdinafikan lah kn...yg kite kt dunia nie...
xde sape yg perfect...
aku mengaku kot..
ader org yg xske aku...yela
dah mulut aku lepas mcmni kn..
but..truly dr hati aku...
aku mintak maaf kpd sape2 yg pernah kene
marah dgn aku....

so...sjak kejadian yg memilukan beberapa semester telah berlalu...
pelbagai peristiwa yg jdkn anda akan lebih matang,...
korg percayalah...walau perit kt hati korg...menerima kutukan
dan sebagainye...sume itu...tuhan mengajar kite n mempersiapkn diri kite...
tok ms hadapan...n.ape yg aku sedang cube wat skrg...
bile aku rs mcm nk marah org...nk maki org...
dye kutuk kite mcm dye tuh pefect n hot gle....
korg patot...

bersabar.....
yelah...dr pengalaman aku...aku kn garang...n smpi skrg...ad kwn2 aku 
yg agak takot sket nk ckp dgn aku...
kesan dr tuh...aku cube tok xbykkn ckp n lg bykkan dgr..
setiap apew org wat...mesti ad balasannye...
aku pernah kene fitnah..kene pandang serong..
diburuk-burukkan aku dpn org lain yg xbpe knal aku...
sume pernah aku dpt...
tuhan je thu..rs hati ni mcmne...

bykkn berdiam bile anda sedang marah.
kdg2...bile ader org menyakiti hati kite..
terutamanya yg xtepati janji dye.....
diam jerlah..
dulu kn...aku byk memaki2...
n makian aku tuh..bkn makian yg biasa korg dgr...
sape2 yg pernah kene maki dgn aku..akan
kecik aty gle2 pe sume...
so...the best thing...yg aku cube wat skrg...
aku marah..aku diam..just...
kite perlu bg hint kt org tuh...
kite xske klw dye xtepati janji n so on lah...


cube faham situasi mereka
ape pon kt snie...yela...
bile hati nie dah disakiti...
kdg2....kite kne pikir gak...
bkn kte sorg jerk kt dunia nie...
mgkin,,org tuh..
ad reason dye sendri kot..
xnk tepati janji dye...nk kutok2 kite..nk malu2kn kite
tp apepon...jenis org mcmnie...
korg cubelah kentalkn hati wat xfaham jerk
dah mmg mungkin peranagai dye mcm tuh sejak dulu..
ataupun..aderlah dye xpuas aty tue....wat kite mcmnie...


bawaklah berbincang....
haa..nie lah most kritikal part..
bile korg ader mslh dgn org2 berkenaan.try lah berbincang..
tp so far...dr pengalaman aku
bile aku wat open table dimana kite meluahkan persaan msg2
actually...lbeh trok jdnye..
makin sakit aty n segala2
so korg....klw korg rs ley selesaikan dgn berhemah
korg try lah wat...tp klw korg rs xleh...xpyh wat lah....
sbb..ms tuh lah korg bru thu
owh..mcmnie ea dye xpuas aty kt aku...
haa
ms tuh..buruk sume terbongkar n lastly...
makin bergado....so..watch out!!huhu




oklah kwn2..sampai sni jerklah yg aku dpt kongsikan dgn korg..
plg penting...bile hati anda sakit...
bykkan bersabar...tanamkan dlm hati korg...
mgkin...dye xsengaja kot..mgkin...dye ad own reason dye kot..
tp..sumtyme aku rs...aku jd sumbody yklw dah trok sgt..mgkin korg patot meluahkan ape yg korg rs tuh.kt sumbody kn korg trust n tnye dat person yg saketkn aty kite tuh..npe dye wat gni...
okey..sekian...wassalam.....

No comments:

Post a Comment