Tuesday, April 12, 2011

Episode 13 (season 5)

Semakin lama..semakin sayang...

ha..ini dia tajuk kali ni..apa yang membuatkan anda makin sayang pasangan anda..isteri anda...tunang anda...???

Macam saya..dah setahun lebih..rasa masa berlalu cepat giler..sedar2 je nanti lepasni saya n FATIN NADIAH saya dah ada kat atas pelamin je nanti.amin...=)

apa yang membuatkan saya semakin lama ..semakin sayang si buah ati saya ni?
Sebenarnya tips untuk membuatkan kita semakin menyayangi pasangan kita adalah:

1.Selalu2 lah meluahkan perasaan...sayang kita tu pada pasangan kita..ada orang kata..kalau cakap setiap hari nanti bosan...hahaha...tips pertama ni kena cuba dulu baru tahu...tips ni Dato Dr Fadzilah Kamsah yg bagi ye..ye...(cakap ala2 johan raja lawak)hahahah..

2.hantarkan lah msg..romantik sebelum korang melelapkan mata..bagi yang sudah berkahwin pula..anda juga seharusnya memberikan kata2 manis sebelum melelapkan mata..YANG PENTING: kata2 romantis tersebut mestilah dari ati korang..baru datang bahang2 or aura2 nya sekali..hahaha

3.Warna dan corak kan perhubungan korang.COme on..active!!!korang kena sentiasa kreatif dalam mewarnai perhubungan korang..CONTOHnya: kalau korang memang dah biasa makan kat cafe or kedai makan yang sama...cuba2 lah korang tapau makanan korang dan bentangkan tikar di tepi tasik sambil menikmati makanan yang korang tapau tadi..bayangkan..angin meniup lembut...ceh....hahaha..dalam mewarnai perhubungan korang TAK semestinya korang perlu berbelanja banyak..JIMAT tu penting bagi yang sedang2 merancang perkahwinan bukan...=)
Kreatif...tu kuncinya...
CONTOH lain..jangan lah asyik dating pergi shopping je..or ke tempat2 yang boleh mengakibatkan duit korang abes..pergi lah ke tempat yang MURAH seperti Zoo...Zoo Johor baru je RM3.00...hahaha..tapi best korang jalan2 tengok gelagat itik...kerbau...jerung..er...jerung xde..hahaha

4.JUJUR.ni lah yang membuatkan korang semakin sayang pasangan korang.=)
5.sekiranya perlu berjauhan sementara or kene pergi outstation...bagi yang dah berkahwin..kalau boleh bawa si isteri outstation..bawa sekali..kalau tidak..jangan lupa memberikan nafkah sewajarnya.=p dan bagi yang baru bertunang..or belum berkahwin...sebelum outstation..jangan lupa berjumpa..dan memberikan kata2 semangat or pesanan..mana tahu..tu last korang jmpa..


"Awk..pandang saya...saya cakap sekali je ni...saya sangat sayang awak...saya tahu...awak pun macam tu...tapi awak...saya nak awak tahu..yang saya CINTA awak FATIN NADIAH"hehehe...

No comments:

Post a Comment