Thursday, March 10, 2011

Episode 1 (season 5)

DSLR jadi trend??

Baru2 ni aku pegi jalan2...jalan2...saje...tengok dunia.jalan sikit, jumpe orang bawa DSLR...macam2 jenama...NIKON, CANON...SONY...macam2 lagi.

mula2  nya..aku tak perasan yang penggunaan DSLR ni semakin meluas..namun...lame2....aku sedar..yang makin hari..makin ramai yang pakai kamera berresolusi besar ni. memang aku akui..DSLR memang antara gadget yang korang perlu ada..


TAPI...kadang2 aku rasa memiliki DSLR ni macam PEAR PRESSURE..tahu apa tu??hehehe...dia macam ni taw..CONTOHNYA:

Si A memiliki DSLR....bila si B melihat si A ada DSLR...jadi si B pon berminat nak pakai DSLR gak...bile si C nampak si A dan B pakai DSLR..jadi si C pon nak gak DSLR...maka jadi lah trend..

ada lah cite ni..kawan aku ni antara orang2 yang fanatik dan berbakat dalam arena DSLR ni.Bagi member aku ni...pengguna DSLR..perlulah menggunakan DSLR mereka sepenuhnya...bukan sekadar nak jadi trend..kadang2 ada yang sanggup beli DSLR semata2 nak bergaya..lebih teruk lagi...

NAK GUNA pun tak pandai kot...hahaha..adoi..come on guys...be yourself..
jangan ikutkan orang..sebab korang takkan terkejar nak ikut lagak dan gaya orang beb..

MORAL:beli lah gadget yang anda minat..dan bila dah beli..gunakan sepenuhnya.=)

No comments:

Post a Comment