Thursday, March 10, 2011

Episode 2 (season 5)

SAmbut BUfday di tempat kerja??apa pandangan orang...

adoi...ni hal kecik punya hal..pon mahu cerita ka???hehehe..mesti mahu cerita ma...kite kongsi..cerita..baru best.

Baru2 ni..kat ofis aku ada lah buat jamuan ringkas sikit..untuk sambut bufday dua orang warga Electrical Engineering Department ni.sambutan ni di smabut secara sederhana.

hahaha...aku masa tu baru je membeli DSLR.nikon D90.tapi sayang aku tak sempat bawa kamera aku.adoi..rugi2...adoi.sebab apa..sebab..bile kite nak ambik gambar..suasana yang kite nak ambik tu..hanya sekali je berlaku.

lepas sekali tu..dah tak ada ulang tayang dah.SEKALI je..hurm..rugi2...

tapi aku tak mensia-siakan peluang yang ada...lantas terus membuka kamera pada handphone..pon jadik.janji sempat candid.WACHA!!!!candid dan terus candid...

aku pon menggayakan handphone aku tu...pusing kiri...terbalik2 pulak..guling2...ceh....macam pro plak.hahaha

ok2..back to the story...kite kembali pada cerita asal.sambut bufday di tempat kerja.korang rasa perlu ke??kite sambut hari jadi di tempat kerja??bagi aku..boleh..dan semestinya sesuai..asalkan jangan lah sampai memakan masa or waktu kerja kita.

sebab musabab nya..aku rasakan perlu..sebab dengan melaksanakan program2 sebegitu..kite akan lebih merapatkan hubungan sesama warga komuniti itu sendiri.

bile dah rapat..kite akan makin kenal dengan kawan2 kite..lebih2 lagi bos kite yang akan menentukan banyak dan sikit nye BONUS kite.(smbil mata ada tanda duit)hahahaha...

tapi...TAPI.....ada orang tak suka perkara2 sebegini di lakukan di tempat kerja..bagi mereka...tempat kerja adalah untuk KERJA sahaja..masing2 punya pendapat.

yang penting..ENJOY apa yang kite buat...




MORAL: buatlah sesuatu dengan ke IKHLASAN...dan KEGEMBIRAAN akan perlahan-lahan datang dalam keikhlasan kite tu...dan sekiranya kite buat sesuatu pekerjaan dengan ikhlas..dan niat kerana Allah.memang mudah kerja kite.

No comments:

Post a Comment