Friday, March 11, 2011

Episode: 3 (season 5)

JALAn Jammed....

Adoi2...hari2 ada je masalah kat jalan wei..lagi2 sebelah pagi...time nak pegi kerja tu...time tu lah jammed.dah lah lambat ni.adoi..gile jahat.

kat area high pasir gudang..memang 2 lane je kot nak pegi johor port.balik pon gitu.korang nak tahu..sampai satu tahap aku boleh mengkonklusikan bahawa..jika hari ini ujan sampai malam..pagi esok mesti jammed.so bergeraklah awal ke tempat kerja.

kire dalam kes ni, ujan sebagai indicator lah..hahaha..tengok..sampai macam tu sekali.

apa lagi yang kite boleh buat sebagai pengguna tegar jalan raya kan..hahahah..nasib.kalau lah aku kaya....(tibe2 pemikiran terbang di awangan)

aku akan membina jalan raya...jadi kan dari rumah sewa aku ke tempat kerja aku..jalan dia banyak lane.so tak jammed..lagi 5 min nak pukul 9am baru aku gerak ke ofis..hahahaha...

jap2 ke aku buat je MRT..or LRT dari rumah sewa aku ke tempat kerja...hurmmm...bagus gak idea tu..ti sape2 yang duk area rumah aku.leh aku claim duit tambang kat diorg..hahaha..untung2... (mata ada tanda macam logo duit tu)hahahaha

gini lah nasib pengguna tegar jalan raya...kita hanya mampu berangan2...untuk memiliki jalan yang lebar...memiliki high way yang banyak lane...atau pun ada LRT sendiri...kite hanya mampu berangan...oooo no...kecian nasib kite...

oleh itu...kawan2 semua...marilah kite menumpang je kenderaan orang laen..hahahha..macam aku buat pagi tadi...aku tumpang motor rakan sekerja aku.jimat minyak..tak penat...aku juat cume perlu bertenggek je kat belakang motor die...

tapi jangan lah sampai orang yang kite tumpang tu perasan kite mengambil kesempatan kat die...tibe je ofis..cepat2 pegi cafe....belikan mereka breakfast..hahahah...so..tak lah mereka perasan sangat yang korang ambik kesempatan..hahahha...aku tumpang sebab kete aku lom tibe...so kire aku masuk kategori orang yang tak ambik kesempatna lah kan????kan???hahaha

MORAL: kongsi kenderaan lebih baik dari bawak kete or motor korang sendiri.=)

No comments:

Post a Comment