Friday, March 18, 2011

Episode 9 (season 5)

KOrang Rasa apa masa baca buku??

salah satu hobi aku..MEMBACA..hahaha..mesti kawan2 yang rapat dengan aku tak percaya!!!hahaha..macam haram..yela..di mata kawan2 aku..aku ni seorang PEMALAS yang tegar..hehehe..biaselah..orang2 yang suka membaca ni mana suka menunjuk2kan??hahaha (muka poyo)

tak delah..semalam aku baca majalah yang kawan aku beli.pinjam.hahaha...majalah itu antara majalah yang kini meningkat popular di kalangan remaja di luar sana..sebab majalah ni berunsur keagamaan.iaitu berkisarkan ISLAM.

dan ISLAM is the way of life...dalam majalah ni..banyak tokoh2 ilmuan yang terlibat dalam penghasilannya...memang menarik sebab ada gak tentang perniagaan....ilmu perkahwinan..percintaan....alam akhirat...

yang best nye..majalah tu ada bahagian pemikiran kreatif..yang mana betul2 mengubah cara dan persepsi or dimensi aku berfikir...menyebabkan aku berfikir...berbeza dari sudut2 yang berlainan...

biasanye aku mengambil masa 3hari - seminggu untuk menghabiskan membaca majalah yang memiliki 150-200 muka surat itu.maklumlah orang tekun..memang lambat sikit..hahahah

ada lah ak baca tentang wajah dan keadaan nye ahli neraka....takut wei..gigil2 tangan aku..nak menangis pon ada...sebab takut...seyes..ok2 jap lagi aku sambung..ada technician datang nak install microsof project kt PC aku ni.

ok..kite sambung balik..dah siap di install microsoft project.(smbil muke gembira)

dalam cerita yang aku baca tu...digambarkan betapa teruk nye wajah ahli2 neraka dan golongan yang mungkar pada Allah.

ahli neraka tiada masa atau waktu untuk berehat...mana tak nya...tilam dan katilnya diperbuat dari pada api....yang panas...baju juga di perpuat dari api...kasut pon dari api...sehingga kan ahli2 neraka itu menangis sehingga wujud dan kelihatan seperti parit di muka mereka akibat terlalu lama menangis..

di sana kulit2 ahli neraka sentiasa bertukar...kesakitan yang berpanjangan....tiada juga kematiaan...bayangan...huhuhuhu..takutnya....

aku takut nak bayangkan sekiranya aku kat tempat itu...nauzubillah..ya Allah jauh kan lah...kadang2 kite warga akhir zaman ni..iman nya kluar masuk...tak seperti para sahabat dlu..

tapi...sekurang2nya..kite perlu berazam..untuk perbaiki amalan kita.

MORAL: sentiasa cerminkanlah diri..renungkan dosa2 yang pernah kite buat dlu...jangan tuding jari...pada orang..jangan kutuk2 orang...tapi cermin diri...=)


kat bawah ni pulak aku lampirkan gamabr2 terbaru yang aku ambik berhampiran umah sewa aku..

ni sebenarnya baju kawan aku..kawan serumah sewa aku..tq Ammar kerana sudi meminjamkan baju ko untuk jadi model free aku..hahaha


yang ni pulak gambo bunga kat bawah umah flat yang aku sewa ni...pakcik jiran umah aku yang tanam...memang bgus tangan dia...tanam apa semua jadi...kalo aku tanam...jadi......tanah je..=)


waktu aku ambik gambo ni..lepas hujan..tul lah orang tua2 cakap..bagai cendawan yang tumbuh selepas hujan...hahahahah.sebab aku ingat orang tua2 tipu..betul rupanyeeee...hahaha


yang ni yang paling mahal....gambo baldi kat jamban umah aku...pegh.......tengok air die tu.....terburai....aku masa ambik gambo ni...aku dah bongkok2 tiarap nak dapatkan angle yang best...hehehe..berbaloi....


yang ni pon pokok cili pak cik tu...cantik kan cili die..ti lah..malam2 aku rembat...hahaha..astaga...tak baek curi...nak mintak..hahahaha


aku namakan dia pokok terbakar...hahaha...cendawan yang aku ambik tu...area pokok nilah...yang susahnya nak ambik gambo ni...kena tahan nafas...sebab ada tahi kucing kat situ...hahahah..selamat kucing tu comel...wat muka n mata berkaca kat aku....hahahha

MOHD KHAIRUL AZIZAT JOHARI

No comments:

Post a Comment