Friday, October 29, 2010

episode : 4 (season 3)

salam satu dunia.

=) bertemu kembali kita untuk artikel kedua untuk minggu ni...seperti biasa kebiasaannya saya akan menghantar 3 artikel sekurang-kurangnya...seminggu..walaupun sesibuk mana pun saya..saya akan cuba mengemaskini blog kecil ini.

rasanya..sudah lama saya tidak berkongsi cerita mengenai kerjaya saya sebagai seorg jurutera elektrik.saya baru kerja..dalam 4-5bulan.bermula pertengahan tahun ini.
serius, apa yang dapat saya perkatakan...bidang kejuruteraan khususnya elektrik memang mencabar.

bukan seperti bidang2 lain.kerjaya ini berisiko tinggi berbanding kerjaya lain.

pernahkah anda terfikir...mengapa bidang ENGINEERING ini kurang popular??ada sebab tersendiri.hehe..
saya pernah membaca artikel berkaitan mengapa bidang ini tidak popular seperti doktor.....pensyarah...guru....dan lain2....

antara sebabnya:
1.bidang kejuruteraan kurang di popularkan dalam rancangan TV..hehehe
btol x??dalam tv ne ada drama melibatkan jurutera....pling banyak doktor..CEO syarikat...hahaha...

2.sebab bidang ini bukan nya bidang yg nampak eksekutif seperti Bos besar2...CEO...akauntan ke..hehehe..bidang ini kadang kala kotor...perlu pergi site...tapi sebenarnya mencbar..hehehe

3.cikgu tadika tak promosikan bidang ni kat budak2 tadika..jahat betul ar cikgu tadika..hahhaha

akhir kata.....sape2 yang berkawan..bercouple..bercinta..dan berkahwin dengan orang Engineering..anda perlulah mempromosikan bidang ini pada anak2 anda nanti..hahahha

penulis & jurutera elektrik

No comments:

Post a Comment