Saturday, October 9, 2010

Episode:14(season 2)

Membaca dapat tambah ilmu pengetahuan umat Islam.

Jika kita selalu membaca buku dan bahan-bahan bacaan yg bgus...secara tidak sengaja ia akan masuk ke percakapan kita.Anda percaya tak?

Kenal Tun Dr M??(ex perdana menteri kita??anda tahu tak??di mana sahaja, Tun Dr M gemar membaca....dan sekiranya anda perhatikan sewaktu beliau menyampaikan ucapan kebanyakan apa yg beliau sampaikan adalah fakta...

Hal ini berikutan beliau gemar dan banyak membaca...Jujur saya katakan kini kaum muslim di negara kita khususnya...kurang membaca..

Ini lah konsep yang saya mahu keluarkan dari blog kecil ini..Cinta ku Cinta mu...memang sekiranya..anda yang membacanya..akan terlintas...mungkin blog ini lebih kepada jiwang dan cintan cintun..

namun sebenanya kawan-kawan..konsep yg saya mahu bawakan pada blog ini adalah maksud cinta secara luas...bukan nya hanya pada cinta sesama manusia..tetapi adalah cinta pada agama..cinta pada negara...dan juga cinta pada ilmu...
untuk pengisian episode kali ini..saya bawakan perkongsian berkaitan pentingnya budaya membaca dalam umat manusia tika ini khususnya kaum muslimin...

ketika saya menulis episode kali ni..saya sedang menemani FATIN NADIAH di perpustakaan UNIVERSITI TEKNOLOGI MALAYSIA...sebelum saya masuk ke perpustakaan..saya perhatikan sekeliling....ramai yg menghantar buku...meminjam buku...dari perpustakaan adalah kaum bukan muslim....
hati saya mula terfikir dan resah...mana orang-orang muslim yg lain...????adakah sudah hilang nilai atau perasaan CINTA kaum muslim terhadap ilmu??saya risau...

sambil melihat FATIN NADIAH menelaah buku..saya juga mengambil buku untuk di baca...
saya gemar membaca...kerana pada waktu tertentu....saya akan meluangkan sedikit masa akan duduk di tepi tasik utm...untuk berkongsi apa yg saya baca dengan FATIN NADIAH.....

berkongsi dan bertukar-tukar pendapat sangat bagus...lagi-lagi dalam percintaan sesama manusia...perkara ini mungkin dapat mengelakkan hubungan menjadi pudar ataupun bosan...


ijat joe,
penulis dan juga jurutera elektrik (Johor Port)






 

No comments:

Post a Comment