Friday, October 29, 2010

episode 5: (season 3)

utk artikel ke 3 minggu ini..saya tuju kan buat bakal isteri saya..FATIN NADIAH...

ayang..i tak pernah buka pintu hati i pada perempuan lain manje sejak kali pertama i jumpa u...
ingat lagi tak...masa mula2 kita jumpe di depan blok tu???i gelabah2...sebelum i bagi u buku lukisan yang i wat..n beg special tu....???

ingat lagi tak..masa mula2 kita dating...kita bual2..macam dah lama kenal...macam biasa berjumpe...walaupun sebenarnya..tak pernah jumpa pon kan sayang??

waktu tu ingat lagi...i beli tiket wayang...i maen beli je tanpa fikir cerita apa pun....hahaha...igt tak..cerita tu..rupa2 nye sweeet sgt tetang lelaki askar yg perlu jauh sementara...begitu susah dia ..nak berjauhan dengan isteri die...

ingat tak..lepas tu..kite ke bskin robin.masa itu ada pink day...sapa2 yang ada pakai bj or apa2 yg berwarna pink...akan dapat 2 skop...dengan harga 1 skop...waktu di kaunter..orang ramai beratur belakang kite....tapi igt tak..masa tu.sayng...buat muka manje..dan meminta....i cuapkan ice cream pada sayang......mnja sangat syg waktu itu..walopun waktu itu kali pertama kita dating....

syg........lepas itu...u ambik ice cream tu....u cuap kan i sampai habis ice cream tu...dah habis mkn ice cream..i ajak u solat asar sama2...tunggu u kt luar surau...then kite ke angsana pulak..dari tebrau..ke angsana..kite berbual....

i parking kete...tapi tak turun kete lagi.....i pandang u...u tunduk je..u malu....i ckp,"fatin..awak sudi tak jadi puteri hati saya.....jadi penghias...hidup sy.....peneman saya....dan ada rezeki...ada jodoh.jadi isteri saya yg sah?"

awak tunduk..sambil muka awak merah waktu itu....awk malu...saya nampak mata awak berkaca....awak angguk2...smbil berkata.."saya sudi"............waktu itu awak...............saya rasa dunia ini saya yang punya awak....betapa bahagia saya waktu itu....

lepas itu..saya bukakan pintu kereta..saya bawa awak beli cincin..kemudian saya sarungkan di jari manis awak....awak ingat lagi tak semua itu awak???saya cinta dan sayang awak sangat2 awak.........

(salah satu episode yg saya ambil dalam novel "cinta buat fatin"novel hasil karya sy)

penulis & jurutera elektrik

No comments:

Post a Comment