Friday, October 22, 2010

Episode:2 (season 3)

untuk minggu ni saya extra kn lebih satu artikel..hehehe..baik hati tak saya??hehehe

tadi saya pergi ke masjid kg perigi Aceh.Khutbah kali ini berkisar mengenai berbakti kepada kedua orang tua kita.
Adakah kita ingat kepada orang tua kite @ ibu bapa kita??
Adakah dalam setiap doa dan solat kita igt pd mereka???bagi yg telah bekerja, adakah anda memberi ibu dan ayh anda duit.???adkah setiap kali anda ingin menyuap makanan ke dlam mulut anda, adakah anda ingat @ terfikir tentang ibu dan ayh anda, apa yg mereka makan???

huhu..tiba2 hati ini rindu pada ibu saya dan ayah saya..."ibu..rindu lh..."tak puas cakap dengan ibu semalam...."huhuhuhu.tibe2 macam nk balik umah sekaang juga!

dalam khutbah yg di bacakan tadi, saya terfikir....adakah saya sudah cukup berbakti pada orang tua saya???
semestinye tidak...huhuhu..ingat lah kawan2..apa yg saya cakap ini bukan untuk diri saya je..tapi pada semua...

ingat lah..ibu bapa anda..jasa mereka tidak terbalas...
fikirkan lah...apa yg perlu di lakukan??fikir kan ok..

penulis & jurutera elektrik

No comments:

Post a Comment