Wednesday, October 13, 2010

Episode:15 (seasons 2)

Untuk ruangan kali ini....saya ingin berkongsi dengan rakan-rakan mengenai..apa yang kami telah buat hujung minggu lepas.

Sebelum saya meneruskan cerita dalam episode kali ini, saya ingin berkongsi masalah yang kami hadapi dalam hubungan kami.2 minggu yg lalu,kami mengalami masalah dalam hubungan kami.Saya begitu sibuk di tempat kerja, manakala FATIN NADIAH saya sibuk dengan final exam nya di UTM.

Oleh sebab kami masing-masing sibuk, kami jarang berkomunikasi...FATIN NADIAH menyatakan perasaannya, bahawa,"kite dah jarang berkomunikasi sayang, banyak benda yg kite telah lepaskan, yg kita telah lama tidak lakukan bersama-sama."

sejak hari tu..masalah kami bertambah rumit selepas, msg yg biasanya menjadi hiburan buat kami, kini bukan lagi penghibur kami.msg kami semakin pendek...pendek..dan pendek...malahan kadang kala msg yg msuk ke dalam inbox handphone saya semakin sedkit.

malam itu, saya membuat keputusan..untuk menyelesaikan masalh yang kami hadapi ini melalui perbincangan.pada awalnya..masing-masing cube betanyakan apakah masalah yg di hadapi...sehingga FATIN NADIAH menyatakan yang saya telah berubah..

jika dahulunya saya banyak bercakap, kini saya lebih senang diam membisu....memang jelas terpancar dari suara FATIN NADIAH begitu risau dengan perubahan pada diri saya..

hehehe..comel tak FATIN NADIAH saya..sehinggakan saya sendiri dapat membayangkan bagaimana wajah nya yang comel itu risau....

selepas beberapa kali memujuk...dan bertanyakan pada saya..apa masalh yg saya hadapi sebenarnya..sehinggakan dia sudah tidak mengenali diri ini lagi...

tapi..jujur saya perkatakan..apa-apa masalh yang kamu hadapi..cuba selesaikan melalui perbincangan.meti boleh.

selepas perbincangan:apa yg kami lakukan??


nampak tak lukisan di atas ni??ni lah hasil karya tangan si gadis n kecil molek saya..FATIN NADIAH..die lukiskan buat saya ketika saya dan dia di perpustakaan UTM.saya teman dia study di UTM..die nak final.so sebagai orang penting buat dirinya...saya perlu ada sentiasa untuk menemaninya.

apa fungsi anda sebagai lelaki??melindungi dan menyokong setiap apa gadis yang kita cntai lakukan.
haa....ini buktinya saya sentiasa menemaninya..walaupun sudah bekerja...tapi kite mesti study lagi..teruskan perjuangan untuk belajar..dunia ilmu ini begitu luas..jadi lah orang yang sentiasa cintakan ilmu..
serius...seronok bila kita dapat meluangkan masa bersama-sama orang tersayang...sambil FATIN NADIAH saya study..saya membaca buku....update facebook..dan kemas kini pengisian blog ini..banyak perlu saya sediakan..lagi-lagi berkaitan perkongsian ilmu...blog..novel...facebook...


semuanya saya perlu lakukan dengan segera dan tepat...dan pengisian nya perlulah...baik..dan msg dapat disampaikan.
haa...yang ni pula..gambar kami di rumah kawan kami..Zaini.dia buat kenduri keyukuran sempena masuk ke rumah baru..jadi die menjemput kawan-kawan..untuk meraikan secara ringkas..gambar ni masa kitorg tunggu zaini dari beli barang-barang untuk memasak.hehehe...tgok kami tunggu dengan tenang..kan??kan??hehhee

ni kami di dapu..mengganggu zani memasak...dapur dia bersepah sedikit..sebab..hari sebelum kami datang ini..zaini wat kenduri besar..50 orang jemputan termasuk jiran tetangga..dan warga surau.
hahaha...ini bukti kami di hadapan rumah 2 tingkat zaini..belakang tu BEB 7571 kami lah..di parking dalam rumah taw.hihih
selepas selesai solat..dan makan..kami menuju ke danga bay...untuk apa??untuk spent masa bersama-sama..bual-bual....bertukar-tukar cerita....tengok laut dan langit memang menenangkan hati...sambil makan sotong kering..dan melayan kucing2 di situ...

orite...ni lah pemandangn di tepi laut..seronok benar tengok keindahan yang Allah cintakan ini...angin bayu yg begitu menyegarkan.


tengoklah..seronokkan jika kita dapat berbual-bual dengan si dia...sambil memuji2 ciptaan Allah..tengok lah langit....awan berarak....cantik...Allah hebat...tengok ombak beralun....dengar bunyi nye..sambil tutupkan mata....
kami tersenyum bersama melihat kapal....dulu kami pergi ke danga waktu malam..cntik..mmg cntik..rupanya...waktu petang..lagi cantik....selepas ke danga...saya ke taman universiti untuk membeli jagung yg memang menjadi kegemaran kami bersama...

kebiasaan nya kami akan membeli dua batang jagung bakar @ rebus..bungkus..dan makan di taman mutiara rini.tetapi taman itu edang di ubah suai..jadi kami membuat keputusan untuk makan di tasik UTM..wah...seronok..sambil makan jgung...kami melihat ada 2 pasang pengantin mengambil gambar..memang cntik sekali pasangan itu..

serba putih..dan satu lagi pasangan pun begitu...berkereta mewah..dan cemeraman sendiri...lupa saya nyatakan...sewaktu di dangan juga kami dapat melihat 2 pasangn pengntin..tetapi cina...juga cntik dan indah pkaian nya...sewaktu melihat pasangn tersebut..kami mula bercerit tentang masa hadapn...=)

hari sebelum ke danga...saya dan FATIN NADIAH sempat ke menara cerap UTM untuk melihat matahari terbenam...CANTIK!!!!!!!!!!!!!

sekian,
penulis & jurutera elektrik








No comments:

Post a Comment